Hold Me Tight, Let Me Go
In de Mulberry Bush School komen kinderen terecht die, meestal vanwege een traumatische gebeurtenis, niet meer te handhaven zijn in het gezin en op school. Op Mulberry krijgen de kinderen intensieve aandacht: er zijn twee volwassenen op elke leerling. Bijzonder is ook dat de kinderen niet worden gestraft. Met eindeloos geduld blijven de volwassenen de dialoog met de leerlingen zoeken, ook als ze getrapt, bespuwd en geslagen worden. In uiterste gevallen worden de kinderen in een min of meer liefdevolle houdgreep genomen, waar ze pas uitkomen wanneer hun houding is genormaliseerd. Regisseur Kim Longinotto registreert in de haar kenmerkende commentaarloze fly-on-the-wall stijl het dagelijkse leven op de school.