Bob
De complexe werking van het geheugen staat centraal in deze zesdelige podcast, waarin drie radiomakers op zoek gaan naar de grote liefde van de 84-jarige Elisa. Volgens Elisa's dochters heeft hun dementerende moeder het de laatste jaren almaar over haar buurjongen Bob. Ze zou als vijftienjarig meisje hartstochtelijk verliefd op hem zijn geworden, raakte zwanger van hem en zou gedwongen zijn geweest het kind in een klooster af te staan. Haar herinneringen zijn zo levendig dat het de moeite waard lijkt om op zoek te gaan naar Bob. Maar iemand vinden die misschien niet bestaat, blijkt verschrikkelijk ingewikkeld te zijn. Laverend tussen hoop en wanhoop, treurnis en de slappe lach, en oprechte twijfel en verrassende ontdekkingen duikt het drietal steeds dieper in de schemerige wereld van het demente brein. De gelaagde, zelfbewuste montage van overdenkingen, omgevingsgeluiden, subtiele muziek, en gesprekken met experts en betrokkenen vormt een landschap waarin de waarheid geen simpele vondst is. De onbekende Bob groeit uit tot een geweldige cliffhanger die de luisteraar moeiteloos meesleurt naar de volgende episode. Dankzij de Film Fund DocLab Interactive Grant kon de podcast voor IDFA worden uitgebreid tot een multimediaperformance.