The Thirst of a Stone Sea
Één voor één worden de schaarse bewoners van de afgelegen vallei in zuidwest Montenegro geïntroduceerd en volgen we hen tijdens hun dagelijkse bezigheden. De duidelijk met liefde en bewondering geschoten documentaire neemt de tijd om het ritme van het leven te laten zien in deze droge vallei, waar water uit diepgelegen putten moet worden geschept en het contact met de maatschappij bestaat uit het passeren van de bus. Er wordt weinig gesproken. Soms declameert de oude man een lied uit oude tijden, een ander luistert naar de nieuwsflarden uit de opwindradio. Maar toch staat het leven hier niet helemaal stil: een nieuwgeborene ziet er het daglicht.