I Am Another You
Ontroerend portret van Dylan, een jonge zwerver uit Utah, die al jaren door de staten van zijn land reist. Hij wordt voor de camera opgepikt door de Chinese filmstudente Nanfu Wang, die net Amerika is gearriveerd en van hem wil weten wat vrijheid betekent. Hij wil het haar wel laten zien: "I'll show you what freedom is like." Nadat ze een paar weken lang zijn avonturen op straat met hem deelt, scheiden hun wegen. Een paar jaar later probeert ze erachter te komen wat er van Dylan geworden is. In haar kalme voice-over helpt Wang het verhaal vooruit, geeft af en toe een verklaring, daarbij de culturele verschillen tussen haar en haar Amerikaanse generatiegenoot aanstippend. Soms scherp, soms naïef, meestal ogenschijnlijk laconiek ontrafelt ze de samenleving op het Amerikaanse continent, en ontdekt de betekenis van westerse vrijheid. En waar ze dat niet in woorden vat, beroert ze ons met haar onbevangen camerawerk.