Yedidiah's Collection
De tienjarige Yedidiah woont met zijn ouders en zijn broers en zusters in de joodse nederzetting Morag in de Gazastrook. Yedidiah laat zich meestal niet verdrietig maken, en hij speelt naar hartelust met zijn vriendjes. Maar waar hij zich wel steeds meer zorgen om maakt, is de op handen zijnde ontruiming van Morag. Alle kolonisten moeten weg, en waar ze naartoe gaan is nog onduidelijk. Yedidiah is bang om zijn ouders te verliezen, en om zijn vriendjes en zijn huis en spullen achter te moeten laten. Dan is het zover, de dag van de gedwongen evacuatie.