Oasis
De jonge tieners Raphaël en Rémi zijn een tweeling, maar ze zijn niet hetzelfde. Op de skatebaan heeft Rémi plezier met zijn vrienden, terwijl Raphaël vaak in zijn eentje bezig is. Toch zijn ze erg aan elkaar gehecht. Raphaëls verstandelijke beperking zal er, naarmate ze ouder worden, toe leiden dat hun wegen verder uit elkaar gaan. Maar nu gaan ze nog een keer samen kamperen, in het bos aan een meer.