Double You Street
Het Amsterdamse kunstenaarsinitiatief W139 (Warmoesstraat 139) is in de vijftien jaar van zijn bestaan een ontmoetingsplek geworden voor jonge, experimentele kunstenaars. De geschiedenis van deze alternatieve galerie en theatrale tentoonstellingsruimte (het pand was ooit het privé-bordeel van Prins Hendrik) is door vijftien jonge filmmakers op uiteenlopende wijze verbeeld. In de vorm van een mini-documentaire, videoclip of cinematografisch gedicht portretteerden zij kunstenaars die belangrijk zijn geweest voor de geschiedenis van W139. Samensteller Walter Grootenboer tekende voor de documentaire-raamvertelling, waarin hij interviews opnam met onder andere Peter Giele, Peter Klashorst en Rob Scholte. Grootenboer (Amsterdam, 1959) studeerde in 1984 af aan de afdeling audiovisueel van de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam. Hij is werkzaam als filmmaker en -docent.