Killer Boots
Het begrip ‘killer boots’ is een in Zweden veel gebruikte bijnaam voor een type schoen met stalen punten. De schoenen zijn vrij groot van omvang en door de dikke zolen geven ze de gebruiker het gevoel dat hij over het asfalt zweeft. De film bevat een wat curieuze mengeling van een quasi-wetenschappelijke analyse over de fabricage van de schoen en de commentaren van de jonge, vaak zeer gewelddadige, kopers. Naast de schoenen speelt ook het menselijke hoofd een belangrijke rol in deze korte film. Het hoofd als drager van onze hersenen en ons bewustzijn, maar ook als geliefd balvormig voorwerp om tegen aan te trappen.Voor regisseur Kjell-Ake Olson benadrukt zijn film vooral de gevolgen van geweld en niet zozeer het geweld zelf. Op sommige momenten krijgt de film door de beelden en de voice-overs een poëtisch karakter.