Children of the Revolution
De dochters van de meest bekende vrouwelijke vrijheidsstrijders van de vorige eeuw, Ulrike Meinhof (RAF) en Fusako Shigenobu (Japanse Rode Leger), vertellen hun kant van het verhaal. Ondersteund door oude nieuws- en interviewfragmenten uit de jaren zestig, zeventig en tachtig, ontstaat een genuanceerd beeld van hun moeders. We horen theorieën over de invloed van een hersenoperatie, die misschien het doorgeslagen gedrag van Meinhof verklaart. Maar ook de plannen van moeder Meinhof om haar kinderen in het Midden Oosten te laten trainen voor de revolutie en hoe verwarrend het is als je klasgenootjes in plaats van tikkertje 'Baader-Meinhof-groep' willen spelen. Meinhofs dochter, Bettina Röhl, was dertien toen haar moeder in de gevangenis zelfmoord pleegde. Door veel mensen werd en wordt Meinhof aanbeden, maar haar dochter weet beter. Een normale jeugd hebben zij en haar zusje nooit gehad. Ze noemt haar moeders fanatisme "het begin van het einde van een gelukkig gezinsleven." Ze concludeert: "Ze wilde het juiste doen, maar koos het verkeerde middel." Hoe dan wel de wereld te verbeteren? Dochter Mei Shigenobu koos voor de journalistiek en probeert zo genuanceerd mogelijk te werk te gaan: "Het ligt er maar net aan vanaf welk punt in de geschiedenis je naar de wereld kijkt." Ook Bettina is journaliste. In 2006 publiceerde ze een boek over haar jeugd en de linkse stroming in Duitsland.