The Barrel
Water, overal water. De dertienjarige Luis David kent niet anders. Hij woont met zijn familie in Congo Mirador, een dorp op stelten in het Maracaibomeer in Venezuela. Een immense watervlakte, en: het grootste olieveld van Venezuela. Elke dag worden er een paar duizend vaten olie getapt en heel wat dollars omgezet. Luis David merkt er weinig van, behalve dan dat ze verder moeten varen voor vis omdat er te veel olie in het water zit. En dat er af en toe een plastic olievat voorbij drijft. Daar weten de kinderen van het dorp wel raad mee: snijd een van de lange zijdes uit het vat en je hebt een soort drijvende badkuip. Een prima bootje voor een olievatrace. Maar Luis David heeft nog geen eigen vat en gaat op zoek. Terloops geeft hij een rondleiding in zijn waterwereld. Zijn huis, de visser voor wie hij werkt, de waterwegen onder de huizen door. Naar school gaat Luis David niet meer, zijn vriendjes evenmin. Te saai. Hij brengt zijn dagen door op en in het water. De camera volgt zijn blik en scheert net over de oppervlakte, of kijkt juist van bovenaf op Luis David neer. Water, overal water.