James Ellroy's Feast of Death
Romanschrijver James Ellroy, vooral beroemd door de verfilming van zijn boek L.A. Confidential, spreekt met een overweldigend spervuur van woorden, als kogels van seks en geweld, geïnspireerd door de onopgeloste moord op zijn jonge moeder. Hij leest fragmenten voor uit zijn werk, en spreekt fans in een boekwinkel toe in dezelfde hilarische en grove stijl. Hij rijdt rond in nachtelijk Los Angeles, in spookachtig blauw licht, en heeft een dinerbijeenkomst met een bevriende groep agenten. Daar richt de camera zich op de gezichten van de mannen die, naast compassie voor de slachtoffers en een zwart gevoel voor humor, een obsessie delen voor onopgeloste moordzaken. Daar vindt ook de spannende ontrafeling plaats van een moord uit 1947, waarover Ellroy een boek schreef, met -- soms gruwelijke - foto’s uit de politiearchieven.