Jiehun
In China is het huwelijksritueel geen kwestie van een verliefd meisje en een verliefde jongen die hun relatie officieel willen bekrachtigen. Het huwelijksritueel bestaat uit zes stadia die volgens de regels moeten worden afgehandeld: het huwelijksaanzoek, de onderhandelingen, de verloving, het kennisnemen van de geboortedatum van de verloofden om de huwelijksrelatie te bevestigen, een bezoek aan de waarzegger voor de beste huwelijksdatum, en uiteindelijk de huwelijksceremonie. JIEHUN volgt een huwelijksmakelaar bij de uitgebreide, ingewikkelde en keiharde onderhandelingen voor twee huwelijken, ergens in het zuidwesten van China, tussen Jian en Qiong, en tussen Yu en Zhao. Daarnaast geeft de film een beeld van het dagelijkse leven in de dorpjes, dat gevuld is met handenarbeid op het land (de mannen) en in huis (de vrouwen). De film eindigt met het huwelijksfeest, waarbij de bruid in een versierde gesloten draagstoel over de bergen naar het huis van haar man vervoerd wordt.