Towards a Fragmented Anatomy
Technologische en economische ontwikkelingen zijn nog nooit zo snel gegaan als in de afgelopen halve eeuw. De gevolgen daarvan worden het sterkst gevoeld in ontwikkelingslanden, die sinds de eeuwwisseling bezig zijn met een razendsnelle inhaalslag.
Sachin Yaduvanshi balt de groeistuipen van zijn vaderland India samen tot een vertelling die zich ontrolt in één dag. We beginnen in de ongerepte natuur waar de ochtendzon over de velden schijnt en de wind door de bomen waait. De groene wildernis maakt plaats voor landbouw en uiteindelijk grijze gebouwen. In lange, meditatieve beelden die ondersteund worden door een sobere maar effectieve soundtrack, met telkens één dominant geluid, zien we de wereld verstenen en worden kwetterende vogels vervangen door toeterend verkeer.