The Broken Moon
Sonam woont in een nomadengemeenschap in Spangchen, Kharnak, hoog in de Himalaya. De gemeenschap kampt met grote problemen, die een direct gevolg lijken van klimaatveranderingen. Gras, waar het vee - essentieel voor de inkomsten en het voedsel van de mensen - zich mee voedt, wordt steeds schaarser. Huidaandoeningen, veroorzaakt door de sterke zon, komen steeds vaker voor. En steeds meer mensen trekken naar de grote stad, in de hoop op een betere toekomst. Maar in werkelijkheid wacht hen daar een leven van armoede en ellende. Sonams zoon Dorjay besluit een brief te sturen aan de heilige Urgain Rinpoche. Hij vraagt hem naar het dorp te komen voor zegeningen en hulp. Daarnaast wordt ook een orakel om raad gevraagd. volgt, in vaak spectaculaire beelden, het harde leven in de kleine gemeenschap en in het bijzonder dat van Sonam, die wanhopig probeert de traditionele levenswijze te bewaren, maar wiens eigen zoon ook naar de stad wil. De schoonheid van de oude rituelen staat in schril contrast met de meedogenloosheid van de omgeving en de barre omstandigheden waarin de nomaden leven. De tijd lijkt stil te hebben gestaan, maar dat is niet genoeg om de effecten van de klimaatverandering te keren.