Musiques de films: Georges Delerue
Jean-Louis Comolli regisseerde dit portret van de Franse filmcomponist Georges Delerue als onderdeel van een door ARTE uitgezonden serie documentaires voor televisie: musiques de films. Delerue verzorgde de soundtrack voor veel nouvelle vague films, zoals jules et jim en le m‚pris. Ook werkte hij voor Amerikaanse regisseurs als Ken Russell en Oliver Stone, voor wie hij onder andere de muziek voor de film salvador componeerde. Georges Delerue komt in de film maar spaarzaam aan het woord. Naast interviews met bijvoorbeeld Oliver Stone en verschillende technici met wie Delerue werkte, wordt hij voornamelijk geportretteerd aan de hand van zijn muziek. De film bevat veel materiaal uit speelfilms dat illustreert hoe beeld en soundtrack op elkaar afgestemd moeten zijn.