Because We Are Visual
Vrouwen laten voor de webcam hun zwangere buik zien, een krijsende moeder sleurt haar chattende dochter achter de computer vandaan, en een jongen filmt zichzelf op het toilet, want zijn ouders vinden de televisie en YouTube 'des duivels'. En dat allemaal "omdat we visueel zijn". Deze \i found footage\i0 -documentaire bestaat volledig uit de dagboekvideo's die mensen massaal op internet posten. Zonder de webcams, vlogs (videoblogs) en allerpersoonlijkste YouTube-filmpjes expliciet van commentaar te voorzien, leggen de makers bloot waar het ook in de virtuele realiteit om draait: liefde, aandacht, en menselijk contact. Een lesbisch meisje mist haar vriendinnetje, dat ver van haar vandaan woont. Een ander verdrietig meisje voert zichzelf dronken met schnaps, omdat ze de zoveelste moederdag zonder haar familie doorbrengt. Het internet is voor deze trouwe webcammers een geliefde en de gedachte dat er misschien iemand naar hen kijkt en luistert is al voldoende. Het werkt als een medicijn tegen hun eenzaamheid.