Anouschka
Hoe kun je weten waar je naartoe gaat, als je niet weet waar je vandaan komt? Het maakt niet uit waar je je bevindt, via het scherm van je smartphone brengt deze geanimeerde mixed reality-game je naar de Bijlmermeer - 'de Bims', zoals die wijk ervaren wordt door de zwarte tiener Anouschka. Na een racistisch incident op school duikt Anouschka in de geschiedenis van haar familie, die nauw verbonden blijkt met die van de Bijlmer, een van de meest diverse wijken van Nederland.
Met allerlei soorten mini-games help je Anouschka op haar weg. Van het verzamelen van ingrediënten voor de gerechten van haar oma Afiba tot memory met de patronen van batikjurken. Tussendoor geven animaties en archiefbeelden meer context, met een scherp oog voor hoe immigranten al generatieslang opkomen voor het behoud van hun cultuur. Om haar eigen lied te vinden, moet violiste Anouschka de muziek van haar voorouders herontdekken.