Beautiful Frenzy
De Nederlandse band The Ex bestaat al meer dan twintig jaar. In al die tijd is er weinig veranderd. Alleen hun muziek ontwikkelt zich voortdurend. Van regelrechte punk tot geïmproviseerde muziek - steeds weer worden nieuwe wegen ingeslagen. De muziek, de onderlinge samenwerking en de interactie met het publiek weerspiegelen een levenshouding die is gebaseerd op eigenzinnigheid en nieuwsgierigheid, en zeker niet op conformisme of het behagen van het grote publiek. The Ex organiseert zijn eigen concerten, heeft een eigen platenlabel en speelt met evenveel inzet in een zaal voor drieduizend mensen als in een piepklein kraakpandje. Een bepaald on-Amerikaanse stijl, waarmee de band echter al jaren weet te overleven in een muziekindustrie die vooral op verkoopcijfers is gericht.