The Little Snow Animal
Deze associatief gemonteerde combinatie van speelfilm, animatie en documentaire van de University of Art and Design in Helsinki begint met een echt fragment uit het Finse radioprogramma \i Night Line\i0 . De presentator is in gesprek met een zestienjarig, anoniem meisje in psychische nood. Op school wordt ze gehaat, zeker nu iedereen erachter is gekomen dat ze een affaire heeft met de vriend van de moeder van \'e9\'e9n van haar klasgenoten. Hun pijnlijke gesprek wordt ge\'efllustreerd met abstracte zwart-wit animatie, afgewisseld met ge\'ebnsceneerde beelden van een jonge vrouw die zwijgend in bed ligt of op de bank zit. In een volgend shot staat ze in haar eentje stil op de dansvloer met 'What Is Love' van Haddaway op de geluidsband. De luide discohit loopt door in het volgende, totaal andere beeld: archiefmateriaal van een eland die gevangen wordt. De hele film zit vol met zulke botsende beeldcombinaties, aangevuld met strak gestileerde close-ups van alledaagse beelden als een natte huid onder de douche, de sneeuw voor een straatlantaarn en een draaiende wasmachine.