Pan Polny
Een ode aan een man die op het land werkt - een arme Poolse boer die zich verzet tegen collectivisering. Een korte film over de liefde voor de vrijheid en de prijs die mensen daarvoor moeten betalen. De film is in 1975 gemaakt in een periode dat de communisten in Polen sterke druk uitoefenden op individuele landbouwers om hun bedrijven te collectiviseren. De film werd verboden en mocht niet deelnemen aan het Festival voor Korte Films in Krakau.