Boerensymfonie - Herfst
Het kostte Henri Storck drie jaar om de opnamen voor zijn documentaire over het boerenleven in Belgisch Brabant te maken. Deze lange opnametijd maakte het mogelijk precies vast te leggen hoe de vier jaargetijden het levensritme en de werkzaamheden op het platteland bepaalden. De film is niet alleen een etnologisch document van grote waarde waar hij het bestaan van Vlaamse en Waalse boeren vereeuwigt. BOERENSYMFONIE vormt tevens een lyrische en visueel overweldigende hymne aan de natuurlijke cyclus waarin mens, plant en dier samenleven.