Hobo
'Hobo's' rijden door de Verenigde Staten illegaal mee met (goederen-)treinen. In de jaren dertig om de grote Depressie te ontvluchten. Maar ze zijn er nog steeds. Vrijwillige zwervers die een hard bestaan leiden. De film HOBO volgt een van hen, Beargrease, op een tocht van ongeveer tweeduizend mijl met de Burlington Northern High Line van Minneapolis, Minnesota door Noord-Dakota, Montana, Idaho en de Rocky Mounties naar Seattle, Washington. Beargrease heeft zijn hele leven al gereisd. Eerst als zeeman, daarna in Vietnam en het Verre Oosten en nu in Amerika, via de spoorlijnen die het land in de lengte en de breedte doorkruizen. Hobo's leiden een bestaan buiten de wet, maar hun wereld heeft eigen waarden en codes. Een wereld waarin overleven iedere minuut voelbaar is.