Cap or Kippah
De veertienjarige Bram is het zat om te verzwijgen dat hij Joods is, want hij is er best trots op. Alleen werd hij er op de lagere school enorm mee gepest, er werd zelfs "alle Joden aan het gas" gezongen. Dat wilde hij voorkomen toen hij naar de middelbare school ging. Nu leeft hij dus in twee werelden. In de ene is hij een gewone scholier en in de andere een Jood. Hij wordt in beide werelden gevolgd tijdens zijn bezigheden. Wat opvalt is dat één ding ze verbindt, namelijk Ajax. Bij voetbalwedstrijden kan Bram ongegeneerd met een Israëlische vlag rondlopen, want Ajax-supporters noemen zich 'Joden' - in hun ogen een geuzennaam. Hij heeft zelfs een 'gelukskeppeltje' van Ajax. In het dagelijks leven draagt hij een pet of T-shirt van Ajax. Zijn tweestrijd wordt weergegeven in het geluid: al meteen aan het begin van de film vermengd het gescandeer van voetbalsupporters zich met dat van Hebreeuwse gebeden; soms is de ene en dan weer de andere overheersend. Aan het einde maakt Bram echter een heel duidelijke keuze.