Rêves et silences
In een parallelmontage worden het alledaagse bestaan van een Palestijnse vluchtelinge in Jordanië en het mystieke gedachtengoed van een religieuze volksvertegenwoordiger getoond. Zo worden de tegenstellingen tussen het moderne islamitische politieke denken en het dagelijks leven van de gevluchte vrouw blootgelegd. De film werd opgenomen tijdens het hoogtepunt van de Golfcrisis en voltooid toen de Golfoorlog zijn tol aan slachtoffers en vernietiging in de regio al had gevraagd. Terwijl de militaire en politieke conflicten tussen het Westen en de Arabische wereld zich onvermoeibaar voortslepen en politieke bewegingen sleutelen aan abstracte ideologieën, kampt de kordate vluchtelinge met heel tastbare problemen. Ze heeft geen economische zekerheid en weinig opleiding. Haar dromen over de bevrijding zijn verstoord. Omdat ze een vrouw is, wordt haar persoonlijke en sociale vrijheid nog verder begrensd. Zo komt tegenover het steriele denken over politiek en maatschappij van de volksvertegenwoordiger een meer menselijk perspectief te staan.