Losers - A Film About Loss
Elk mens wordt in het leven geconfronteerd met verlies. En hoe klein of groot dat verlies ook is: altijd gaat het gepaard met pijn. Dat weten de drie jonge kinderen die in deze licht gestileerde film uitgebreid en onbevangen vertellen over heel uiteenlopende ervaringen, en de manier waarop ze daarmee omgaan: het kwijtraken van een een lievelingsknuffel, de nederlaag bij een belangrijk schermtoernooi, en de dood van een oudere zus. Elk van de ervaringen wordt door de filmmaker serieus genomen. De kinderen plaatsen het gebeurde in zijn context, met de plekken waar het verlies het sterkst wordt beleefd als achtergrond: een uit dekens en handdoeken opgetrokken tent, de sporthal waar de schermwedstrijden plaatsvinden en de stallen waarin het favoriete paard van de overleden zus een box heeft. De kinderen dwalen ook rond in de dromerige omgeving van rekken vol gevonden voorwerpen, op zoek naar iets dat het gevoel van verlies illlustreert, de leemte kan vullen of het verlorene kan vervangen. Een onmogelijke opgave: “Je mist een stukje uit je hart.”