Engelchen, flieg
Twintig jaar geleden overleden de ouders van regisseuse Christiane Burkhard door een vliegtuigongeluk. Nu maakt zij, in gezelschap van haar zus, een documentaire over herinneren en verwerken. Daarvoor zoekt ze ten eerste de getuigenissen op van vroegere woningen en van familie en vrienden van het echtpaar. Daarnaast kan ze gebruikmaken van een groot aantal super-8-opnamen van vroeger. Haar moeder was een enthousiaste amateur-filmer, die alle belangrijke gebeurtenissen in het gezin vastlegde. Samen met haar zus bekijkt Burkhard de beelden met de lachende gezichten van haar ouders. Het maken van de documentaire wordt een zelfbedacht ritueel, dat moet helpen afscheid te nemen van een onwerkelijk en onverwerkt verleden. De ingetogen toon past bij de moeite die het alle betrokkenen ook na twintig jaar nog kost om over de gebeurtenis te spreken.