Borinage
Klassieker in het genre van de sociale documentaire. Felle aanklacht tegen de gevolgen van de mijnwerkersstaking voor de gezinnen. Harde maatschappelijke tegenstellingen tussen arbeid en kapitaal worden in een rauwe anti-esthetische stijl getoond.