Danger Zone
Waarom zou je zonder reden naar een oorlogsgebied afreizen? Nou, bijvoorbeeld omdat je behoefte hebt aan een adrenalinekick. De Amerikaanse Rick kon niet in dienst en besloot als alternatief zijn eigen conflict zone tours te organiseren. Zo begon zijn bedrijf War Zone Tours. De Britse Andrew maakt al jarenlang vergelijkbare trips door oorlogsgebieden. In Somalië reist hij rond met AJ, een jonge man die zich maar nauwelijks bewust lijkt van de levensbedreigende situaties waar hij zich vrijwillig in begeeft.
Eleonora uit Los Angeles hoopt in Afghanistan een ‘rauwe en echte’ wereld te vinden – alles wat haar thuisbasis niet is. De oorlog lijkt in eerste instantie een spannend spel te zijn; een vlucht uit een leeg leven. Eenmaal op locatie vertelt ze hoe eng ze al het geweld vindt. Beelden van bloederige aanslagen ondersteunen haar verhalen.
Als meereizend publiek krijgen we de schurende rol van zowel voyeur als deelnemer toebedeeld in een roadmovie die slim blootlegt welke luxe het is om oorlog uitsluitend als spektakel te kennen.