Little World
Levensgenieter Albert laat zich nergens door tegenhouden en helemaal niet door zijn rolstoel. Tientallen landen heeft hij al bezocht, ook al is hij nog maar negentien. De sport is om met twintig euro op zak te vertrekken en te vertrouwen op de goedheid van de mensen die hij onderweg treft. En anders heeft hij zo zijn trucjes om gratis binnen te komen. Dit keer is het reisdoel het plekje wat het verst van zijn huis in Barcelona verwijderd is: een vuurtoren in Nieuw-Zeeland. Voor het eerst is hij niet alleen: zijn vriendin Anna vergezelt hem. Omdat liften met een cameraploeg in je kielzog niet echt werkt, filmen ze al hun avonturen zelf. Naast de fantastische dingen die ze meemaken is het soms ook zwaar, vooral voor Anna die Albert niet altijd kan bijbenen. Het laatste stuk in Nieuw-Zeeland mogen de filmmakers ze vergezellen, is de afspraak. Uit interviews met zijn oma, stiefmoeder en vader blijkt dat die onverwoestbaar optimistische jongen als kind nogal wat ellende heeft doorgemaakt. Hij en zijn vader zijn daar op een bewonderenswaardige manier mee omgegaan. De familieleden en de ouders van Anne vertellen, met animaties in de achtergrond, waarom ze hun kinderen zo'n reis laten maken.