Picasso Would Have Made a Glorious Waiter
Jaarlijks trekken honderden jonge mensen naar New York. Zij dromen van een carriŠre als balletdanser, filmregisseur of toneelspeler. Om hun studie te bekostigen en in hun levensonderhoud te voorzien, zijn de meesten van hen gedwongen allerlei baantjes in de horeca aan te nemen. Filmregisseur Jonathan Schell en zijn broer, producent Adam werkten jaren als ober en kok voor het prestigieuze cateringbedrijf Glorious Food in New York. In die periode werd Picasso would have made a glorious waiter opgenomen. In deze film wordt een goed beeld gegeven van dit hectische cateringbedrijf. We maken kennis met enkele van de 'sterren' die bij Glorious Food emplooi vinden. De onderhoudsman is eigenlijk concertpianist, een serveerster hoopt ooit munt te kunnen slaan uit haar opvallende gelijkenis met Rita Hayworth en de 'percolation supervisor', degene die de koffie zet, droomt van een leven als performance-kunstenaar. De film opent met een duizelingwekkende beeldenstroom van gedekte tafels en rennende obers, afgewisseld met beelden van enkele van de meest spectaculaire locaties waar Glorious Food de catering verzorgt. Van het Metropolitan Museum, tot het Lincoln Center of The New York Public Library, niets is de glorious waiters te veel.