The Girl down Loch Änzi
Tussen de Zwitserse heuvels woont de twaalfjarige Laura op een familieboerderij vol dieren, omringd door de natuur. Het meisje is in de ban van een lokale legende over een maagd die opgesloten zou zitten in de nabijgelegen grotten. Maar ze durft er niet alleen heen om het verhaal te onderzoeken en er is deze zomer geen speelmaatje in de buurt. Ze slijt haar eenzame dagen met vogels spotten, helpen op de boerderij en het trouw schrijven in haar dagboek. Alleen daar kan ze terecht met haar eenzaamheid, gewichtkwesties, haar dromen én nachtmerries. Dan komt er een jongen uit de stad op de boerderij werken. Wordt hij haar nieuwe vriendje die met haar meegaat naar de veelbesproken grot waar niemand heen durft te gaan? Deze gevoelige en respectvolle film vertelt Laura’s verhaal met behulp van mooie details; een alziend paardenoog, bronstige kalkoenen en rubberen laarzen in modderplassen. Al die werkelijke zaken uit het leven van Laura worden slim versneden met fictieve elementen die nauwelijks van ‘echt’ te onderscheiden zijn.