Free as a Bird
Dansend gaat de twaalfjarige Ariana door het leven. Haar lange haren zwiepen alle kanten op, ze is een en al beweging. Wat bijna niemand weet, is dat haar nieren niet goed werken. Ze praat er liever niet over, want ze wil niet zielig gevonden worden. Toch zal ze wel moeten, want het gaat steeds slechter. Wat als ze niet meer kan dansen?
Ze besluit een oproep te doen op social media; misschien is er iemand die een nier wil doneren. Maar het maken van een filmpje over zo’n zwaar en persoonlijk onderwerp blijkt een stuk moeilijker dan de positieve filmpjes die ze normaal plaatst. Gelukkig heeft ze steun van haar geduldige broer, die zich opwerpt als regisseur, en haar hondje Mickey.
De film volgt het perspectief van Ariana én haar positieve instelling, maar legt ook de momenten vast waarop het even niet gaat. De camera zit haar soms zo dicht op de huid dat haar vrolijke sproeten te zien zijn.