Dark Waves
Wie eenmaal last krijgt van wat onzichtbare straling voortbrengt, kan terechtkomen in een voortdurende kakofonie van ellendige geluiden; maar ook allerlei andere symptomen kunnen optreden op bij mensen die overgevoelig zijn voor elektromagnetische velden. En die zijn amper te vermijden; in een land als Frankrijk zijn zogenaamde 'white spots' – stralingsvrije gebieden – nauwelijks nog te vinden. Drie personen die achtervolgd worden door elektromagnetische straling vertellen wat ze voelen, wat dit met hun leven doet en hoe ze proberen om ervan weg te komen. De film geeft visueel vorm aan de onzichtbare golven in een poging op het scherm te projecteren wat er in de protagonisten omgaat. Dit wordt afgewisseld met het rustgevende geluid van stromend water, vogels, het ruisen van een bos – ver van zendmasten, het mobiele telefoonverkeer en elektriciteit. Voor de een ligt daar de oplossing: met een caravan white spots opzoeken. Een ander vindt zijn heil in grotten. En een derde werpt aluminiumfolie in de strijd. Kunstzinnige film, geïnspireerd op diverse interviews met mensen die lijden onder stralingskabaal.