Enemy Within
Bjarke Myrthu's Enemy Within is een vroege interactieve web-documentaire die details van de Tsjetsjenen en Russen onderzoekt die jaren van bloedige conflicten hebben meegemaakt. Kijkers bekijken niet alleen, maar kiezen, verkennen en ontdekken steeds meer details van de ervaringen van beide partijen. Klassieke mechanica van web-navigatie zoals roll-over, click-through en meervoudige pagina's organiseren krijgen een nieuwe betekenis als drijvende kracht achter een emotioneel meeslepende wereld van verhalen die zijn vastgelegd in archieffoto's en -video's, interviews en titelkaartjes - alle normen van de traditionele documentaire praktijk.