Eyeball to Eyeball
De oogbol van een volgroeide reuzeninktvis is zo groot als het hoofd van een mens. Maar niemand heeft deze grootste ongewervelde diersoort ooit levend gezien. Ook zoöloog Clyde Roper kent het dier alleen dood, aangespoeld op het strand. Graaiend met zijn handen kruipt de gepassioneerde Roper in de huid van zijn obsessie. Zijn droom zou voor ieder ander een nachtmerrie zijn: zittend in een kleine glazen duikbol omringd te worden door de zuigende tentakels.