Days at the Lennon Park
Onder de platanen zit hij ontspannen op een bankje, een arm losjes over de rugleuning gedrapeerd. Zijn hoogbejaarde bewaker Juan zet hem op verzoek die kenmerkende bril op. Het is John Lennon, in brons gegoten en naamgever van het John Lennon Park in Havana, Cuba. Toeristen gaan met hem op de foto en lopen weer door, maar Lennon heeft zo zijn vaste bezoekers. Zoals oorlogsveteraan Rodolpho, die Lennons liedjes niet onverdienstelijk ten gehore brengt. Of de levendige tachtiger Ondina, die passerende jeugd graag iets bijbrengt over Lennon: "Hij was een revolutionair. Hij hield van vrede. Daarom heeft Fidel hem hier neergezet." Regisseur en cameravrouw Annelies Kruk voegt zich bij Lennon en zijn vrienden, registreert hun mijmeringen en stelt nieuwsgierige vragen over hun idealen, liefde en leven. Lennon is een inspiratiebron voor de Havaianen – een dromer net als zij. Reizen en de wereld zien zit er voor deze Cubanen niet in, maar "ik geloof dat ik de hele wereld overvaar in het bootje van mijn verbeelding", aldus Rodolpho. Op de achtergrond klinkt het geruis van de stad, de wind en vogelgekwetter. Lennon glimlacht op zijn bankje.