Wat zijn de overeenkomsten tussen de geschiedenis van een land en de geschiedenis van een individu? Twee hoofdstukken, twee tijdspannes, één geschiedenis. Het eerste deel speelt zich af in 1937, tijdens de hoogtijdagen van de Stalinistische zuiveringen in Jerevan in de toenmalige Sovjetstaat Armenië. 1937 is ook het jaar waarin het leven van Nora Dabagian, de grootmoeder van de filmmaakster, 180 graden van koers veranderde. Intieme scènes, met prachtige kleuren van de Super 8 film, nemen je volledig mee in de geborgen wereld van moeder en dochter. Hun illusie van veiligheid wordt wreed verstoord door de politieke arrestatie van de vader.