Uno due hop!
Saveria is 82 jaar oud. In haar jonge jaren, voor de Tweede Wereldoorlog, woonde ze in Casablanca, Marokko. Daar was ze tien jaar lang kampioen schoonspringen. In 1946 kwam ze weer terug in Italië, en ook daar werd ze prompt kampioen. Vervolgens stopte ze een tijdje maar de passie voor het duiken liet zich niet wegstoppen. Ze werd trainster. In UNO DUE HOP! is Saveria aan het werk met een van haar protégées, de vijftienjarige Francesca. Francesca is al even gek van het water als haar trainer, al gaat het allemaal niet vanzelf. In een levendige en muzikale opeenvolging van trainingssessies zien we de twee druk in de weer, Saveria met aanmoedigen en mopperen over van alles en nog wat, en Francesca die zich keer op keer met overgave in alle mogelijke sierlijke bochten vanaf de duikplank in het zwembad werpt. Dan gaan ze samen naar een wedstrijd: nu komt het erop aan en moet blijken of Francesca uit hetzelfde kampioenshout gesneden is als haar trainster.