In 1982 viel de Argentijnse militaire dictatuur zo’n 500 kilometer voor de kust van Argentinië de Falklandeilanden binnen. Het bewind liet geen enkele kans onbenut om het volk met propaganda achter zijn missie te scharen.
Bijna volledig opgebouwd uit fragmenten van het televisieprogramma 60 minutos vat deze film de mediacampagne samen tijdens de 74 oorlogsdagen waarin Argentijnse troepen de eilanden op de Britten probeerden te veroveren. Tv-presentatoren vragen kijkers geld te doneren voor wapens, zwepen hen op om het volkslied thuis mee te zingen en onthalen regeringsleiders als helden wanneer zij ‘spontaan’ opduiken in de studio om het belang van de missie voor het vaderland te propageren.
Het is knap hoe deze montage van archiefmateriaal – hier zelf onderwerp van onderzoek – reflecteert op media en macht, en hoe deze de propaganda in de tijdgeest weet te plaatsen. De destijds populaire beeld-in-beeld-montagestijl positioneert de kijker in een gemiddelde Argentijnse huiskamer in 1982, wat de absurditeit van de goednieuwsshow alleen maar versterkt.