Coca - The Dove from Chechnya
Naar schatting is in tien jaar Tsjetsjeens-Russische conflict 20 tot 30 procent van de Tsjetsjeense bevolking omgekomen. Tsjetsjeense vrouwen hebben inmiddels honderden videobanden verstopt in de hoop dat de politie ze niet zal vinden. De banden zullen ooit het land uitgebracht worden om als bewijs te dienen in een rechtszaak inzake misdaden tegen de menselijkheid; althans, dat is wat de hoofdpersonen van deze film hopen. De centrale figuur is de dappere, onverschrokken vrouw Zainap Gashaeva die met haar kleine videocamera naar verwoeste plekken en vluchtelingenkampen trekt om het drama vast te leggen dat plaatsvindt in de tienduizenden Tsjetsjeense gezinnen.