Far Away from Far Away
Het verhaal van Zita Cobb, de sociaal ondernemer achter de economische en artistieke transformatie van Fogo Island voor de kust van Newfoundland gaat over het belang van een plek en herinnert eraan dat we allemaal met één voet in het verleden en de andere stevig in de toekomst staan.
Driehonderd jaar leefden de voorouders van Cobb van het water, in kleine houten bootjes die dichtbij de kust bleven, waar het wemelde van de kabeljauw. Maar de kustvisserij en de eeuwenoude handlijnmethode waren niet opgewassen tegen de concurrentie van de industriële trawlervisserij die in de jaren 50 zijn intrede deed. Cobb vertrok net als vele anderen met haar familie naar het vasteland toen de visserij niet meer genoeg opbracht. In 2005 keerde ze er terug om iets terug te doen voor de plek die haar zoveel gegeven had.