Wie een bank wil beroven, kan het beste zelf een bank beginnen, zo stelt een oud gezegde in de financiële wereld. Neem wat geld mee, luidt dus het verzoek van de makers. Contant, want de pixels op het scherm die zeggen hoeveel je zogenaamd waard bent, vertrouwen ze niet. Theatercollectief Ontroerend Goed (let op die extra t) zet het publiek op de stoel van de superrijken, de onzichtbare bespelers van ons huidige economische systeem. Voor één avond heb je zelf de touwtjes in handen. Wie weet kun je de wereld verbeteren. Want nu jij de controle heb, ga je het anders doen, toch?