Anna: 6-18
ANNA: 6-18 is de eerste documentaire van de Russische acteur en regisseur Nikita Michalkov, maker van speelfilms als OCI CIORNIE, URGA en het recente SOLEIL TROMPEUR (BURNT BY THE SUN). Michalkov komt uit een kunstenaarsfamilie: zijn beide ouders waren schrijver, zijn broer is filmregisseur Andrej Konchalovsky. Voor deze zeer persoonlijke documentaire volgde Michalkov gedurende twaalf jaar zijn dochter Anna. Hij vroeg Anna naar haar dromen en idealen, maar ook naar haar reactie op sociale en politieke gebeurtenissen. Het filmmateriaal van thuis wordt aangevuld met journaalbeelden en fragmenten uit actualiteitenprogramma's op tv. Op deze manier ontstaat een terugblik op de recente geschiedenis van de Sovjet-Unie en een hoopvolle visie op de toekomst van Rusland.