Divertimento
Het Chileense mijnstadje Curanilahue in de zuidelijke provincie Arauco floreerde ooit door de inkomsten van de steenkool. Nu behoren de werkloosheidscijfers en het drankgebruik tot de hoogste van het land. Een groep professionele musici probeert het leven van de kinderen een andere wending te geven door hen de viool en de cello te leren spelen. Sommige kinderen ontdekken hun talent, anderen zijn tevreden met het feit dat ze deel uitmaken van een groep. Na een tijdje wordt hun vooruitgang geëvalueerd, en maken ze kans op promotie in het orkest. Filmmaker Diego Meza volgt een aantal van hen bij het oefenen. Een meisje vertelt dat ze soms probeert met de Spice Girls mee te zingen, maar altijd struikelt over de Engelse teksten. Haar leraar is bevlogen: ‘Iedere musicus heeft de verantwoordelijkheid om iemands stemming te laten omslaan. Dan maak je kunst.‘ De kinderen spelen dan misschien af en toe vals, maar doen dat altijd oprecht.