Zimni Buff
In ZIMNI BUFF worden surrealistische straattheater?taferelen in de St. Petersburgse vrieskou die herinneringen aan het begin van deze eeuw oproepen, doorsneden met interviews met acteurs uit het hedendaagse Rusland. De bloeitijd van het Russische straattheater lag in de jaren voor de revolutie van 1917. Hoe guur de winter ook was, hoe ijzig de vrieskou, niets weerhield de acteurs ervan om, vaak schaars gekleed, korte romantische of bizarre acts op straat op te voeren. En hoe haastig de voorbijgangers ook door de sneeuw ploegden, zij bleven altijd even staan voor een korte ontmoeting met een dansende clown. Beelden die de herinnering aan deze tijd levend houden, worden van commentaar voorzien door toneelspelers die aan professionele Russische toneelgezelschappen verbonden zijn. Vragen omtrent de verhouding tussen de acteur en zijn publiek, de rol die het theater kan spelen in ontwrichtte tijden en de stand van zaken in het huidige Russische theater worden op deze manier aan de orde gesteld.