Sharkcallers of Kontu
Al eeuwenlang vangen de mannen van Kontu, een klein kustplaatsje in Nieuw Ierland, op een traditionele manier haaien. Ze gaan de zee op in fragiele kano's, 'roepen' de haaien, vangen en doden ze vervolgens met de hand. Nu, na honderd jaar kolonisatie, economische exploitatie en intense activiteiten van de missionarissen, is er nog slechts een handjevol mannen over die deze oude kunst beheerst. Een kunst die de meest tastbare verbinding vormt met hun oorspronkelijke cultuur. Dennis O'Rourke leefde zes maanden in Kontu en kreeg toestemming om het rituele 'haaien roepen' op film vast te leggen. Daarnaast probeerde hij te analyseren in zijn film hoe westerse invloeden deze oude cultuur uiteindelijk zullen vernietigen.