The Farewell
Na een bezoekje aan een voormalige mijn begint de bejaarde ex-mijnwerker Pablo Fabelo een geobsedeerde zoektocht naar zijn verloren gegane diploma’s en medailles. Het leven dat hij leidt, bij zijn dochter en kleinzoons in huis, biedt hem niet genoeg afleiding om zijn zoektocht naar het verleden te staken. We zien hoe hij zijn dagen slijt door te kaarten met zijn kleinzoon, een sigaar te roken en uit te rusten onder een witte, wapperende klamboe. Zijn tandeloze mond en de getaande, rimpelige huid van zijn magere, ontblote bovenlichaam vormen het levende bewijs van de voorbij gegane jaren. Om de man heen is het leven nog in volle gang. Het uitgelaten gejoel en gelach van zijn kleinzoons vormen een schril contrast met de leegte die zijn dagen tekent. Wanneer de zoektocht naar de verloren gewaande paperassen niets oplevert, schakelt hij de hulp in van zijn dochter. Als blijkt dat zij hem niet de steun en hulp kan geven die hij zoekt, verlaat hij schuifelend, gedesillusioneerd, het huis. Een ingetogen kijkje in het leven van een oude man, die tegen beter weten in op zoek gaat naar het verleden. De zorgvuldige cameravoering levert beelden op van fotografische kwaliteit.