Punched Out: The Life and Death of a Hockey Enforcer
Derek Boogaard werd in 2011 op 28-jarige leeftijd door zijn broer Aaron levensloos op zijn hotelkamer gevonden. Zijn lichaam bleek bezweken onder ladingen drank en pijnstillers, en onder de chronische blessures aan zijn schedel, zoals nadere diagnoses uitwezen. Hoe kon het zover komen? Shayla Harris, verslaggever voor reconstrueert het levensverhaal van deze fors gebouwde ijshockeyer, die koosnaampjes kreeg als 'bogeyman' en 'the mountie'. Boogaard groeide uit van een stille, onzekere jongen tot één van de meest gevreesde spelers in de NHL, de Amerikaans-Canadese ijshockeycompetitie. Hij vervulde de officieuze rol van , degene die de wedstrijd met harde hand naar zijn ploeg moet zien te trekken. Dat betekent: duels opzoeken, bodychecks uitdelen en zelfs op de vuist gaan. Harris ontrafelt in haar webdocumentaire de ijshockeysport als een verkapte vechtsport. Boogaard stond niet zozeer op het ijs om te scoren, maar om klappen uit te delen én te incasseren. Met alle consequenties voor zijn hersenen van dien. is een kritisch journalistiek product, waarin de principes van hoor en wederhoor worden toegepast en Harris het internet gebruikt om haar bronmateriaal vrij te geven. In deze sportdocumentaire blijft de Amerikaanse droom niet overeind, maar verandert hij langzaam in een nachtmerrie.