The Planets - Giants
Voormalig astronaut en geoloog Jack Schmitt en researcher Christopher Riley kregen na negen maanden interviews afnemen met voormalige sterrenreizigers en wetenschappers de kans om het filmarchief van de NASA door te spitten. Zodoende konden ze een uitputtend en doorwrocht overzicht presenteren van 40 jaar ruimte-exploratie in de serie THE PLANETS. Die plekken op aarde die iets weg hebben van planeten in ons zonnestelsel zoals Death Valley zijn kinderspel vergeleken met een planeet als Venus waar een gemiddelde temperatuur van 500 graden Celsius heerst. Er moesten geavanceerde computersimulaties aan te pas komen om in beeld te brengen hoe ‘leven’ op die planeten er uit moet zien. En de beelden zijn zonder meer spectaculair te noemen. Uit de serie worden twee afleveringen vertoond waarbij THE PLANETS GIANTS de geheimen onthuld van de massieve planeten in ons zonnestelsel. THE PLANETS LIFE kijkt naar de meest recente exploratie van planeten met behulp van robots.