Farming the Revolution
In de Indiase regio Punjab komt de bevolking in covid-jaar 2020 massaal in opstand tegen nieuwe landbouwwetten die miljoenen boeren en landarbeiders zwaar zullen treffen in hun levensonderhoud. Bijna een half miljoen mensen omsingelden de hoofdstad Delhi voor meer dan een jaar.
Het is een indrukwekkende operatie, met maandenlange blokkades van de snelwegen en het ontstaan van massale tentenkampen achter de barricaden, waar boeren hun tractoren tot geïmproviseerde tenten omtoveren en podia, volkskeukens en bibliotheken opzetten. Het is bewonderingswaardig hoe de demonstranten standhouden, ook als ze door de mainstream media worden weggezet als separatisten en onruststokers.
Het verslag van de demonstraties, met poëtisch getinte toespraken en openlijk politiek geladen liederen, wordt afgewisseld met bezoekjes aan het platteland waarin het dagelijks leven van de de boeren en arbeiders indringend in beeld komt. Farming the Revolution volgt hun immense samenbundeling, die in de loop van twee oogstseizoenen en dwars door barre weersomstandigheden heen uiteindelijk zegeviert.